onsdag 28. januar 2009

herr president -

i krigen ble halve hodet mitt skutt bort
derfor er jeg bare halvvegs lykkelig
over å ha fått lov til å forsvare fedrelandet

jeg er bare sånn passe halvvegs fornøyd
med at jeg herfra og ut må tenke halve tanker

jeg er bare sånn passe halvvegs fornøyd
når jeg tenker mine halve tanker om at over halvparten av hjernen
er ukjent territorium for de fleste av oss

det betyr herr president
at selvom jeg kanskje aldri ville brukt den delen av hjernen
som nå er borte -
så hadde jeg likevel teoretiske muligheter
som nå er langt mer enn halvvegs borte
for alltid

mens jeg står her på mitt ene bein -
gjør en halv honnør
til deg og ditt
og får medaljen stukket inn
i hjerteregionen

ser jeg fram til
en halv kopp
kaffe eller
te

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar